Blackout

Engelska 6 är snart slut och jag måste få passa på att hylla och tacka min syster Patricia som minst sagt hjälpt till vid på gränsen till för många tillfällen med mina inlämningar. I torsdags var det nationella prov, som ingår i kursen, och då var det tre prov efter varandra. Läsningen gick helt ok, tror jag. Efter det var det lyssna och det var svårt men funkade. Avslutningsvis var det skriva och där kände jag mig säker och laddad. Här dök mitt livs första blackout upp. Jag ”chokade” rejält och fick inte till det. Första fem minuterna gick som på räls och inledning, två bra argument, ett motargument och en sammanfattning var på plats och sambandsorden redan utskrivna. Sen hände det, eller rättare sagt det hände inte. Klockan rörde på sig och jag skrev om inledningen minst tre gånger, japp man skrev för hand. Jag testade att skriva på det andra och tänkte att jag tar inledningen sist. Nope tyvärr fungerade inte det heller så när det var 2o minuter kvar skrev jag ihop någon som säkert någon i åk sex skulle kunna göra bättre och när det var tre minuter kvar på tiden och jag börjar räkna orden märker jag att jag inte ens fått ihop 300 ord vilket då betyder betyget F. Sjukt jobbigt och frustrerad och besviken gick jag och la mig tidigt. Som tur är har jag jobbet med Peder nu i snart tre år och han ser positivt på allt så nu har jag lärt mig att till nästa gång ska jag ha skrivit några texter och tränat på att göra en inledning på en text.

Har varit hemma från jobbet en vecka då magen krånglat lite och kropp knopp varit helt orkeslösa. Inte direkt på hugget idag heller men skönt att vara tillbaka på ”brottsplatsen” iaf. Tyvärr med arbetsuppgifter i fyra dagar till som jag ogillar starkt men men sen är det jullov och efter det hoppas jag att allt är ”normalt” igen.

Kan väl inte säga att jag tränat ihjäl mig men simpassen är numera längre 1500m vilket betyder att det blir ett personligt rekord efter varje pass då jag aldrig simmat så långt under samma pass någonsin. Ett crossfitpass testade jag också efter två veckors uppehåll, grisigt värre, och träningsvärk och svårt att gå i två dagar efter. Sista simhoppsträningen blev det ett par hopp från sjuan, fötterna först, och sen personligt rekord igen, dubbel framåt och 1&1/2 bakåt.

Om Förstafemman

Barn Bebis Basket
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar